Kirurgi hos tandlægen

Tandkirurgi omfatter alle former for kirurgi i tænder, mund og kæber. Denne slags tandbehandlinger udføres primært af tandlæger med speciel erfaring på området. På Skovlunde Tandklinik har vi i mange år foretaget alle former for kirurgiske indgreb, og både tandlæger og klinikassistenter har stor erfaring med disse behandlinger. Vi udfører alle former for kirurgiske tandbehandlinger. Her kan du læse om de mest almindelige kirurgiske behandlinger:

Visdomstænder

Skal en visdomstand fjernes, er du i trygge hænder her på tandlægeklinkken. En visdomstand kan være forholdsvis nem eller noget mere kompliceret at få fjernet, men som patient her på klinikken vil du altid opleve mindst mulige gener ved indgrebet. Operationen foregår altid i lokalbedøvelse, og du bliver naturligvis bedøvet med henblik på at undgå enhver form for smerte.

Fjernelse af nedslidte tænder

I tilfælde hvor almindelig tandudtrækning af nedslidte eller nedbrudte tænder ikke er mulig, kan vi fjerne dem ved et operativt indgreb.

Implantater

Mere information under menupunktet behandlinger – “tandimplantater”.

Rodspidsbetændelse

Betændelse omkring tandrodsspidser, der ikke kan behandles med almindelig rodbehandling, kræver et kirurgisk indgreb. Her på tandlægeklinikken har vi erfaring og udstyr til at udføre indgrebet.

Andre kirurgiske behandlinger

Paradentosekirurgi, hvor almindelig paradentosebehandling med tandrodsrensninger har vist sig ikke at være tilstrækkelig.

Endvidere foretages knogleopbygninger i forbindelse med implantatbehandling.

Kirurgiske indgreb i forbindelse med betændelse omkring tandimplantater (periimplantitis) og fjernelse af cyster foretages ligeledes.